FRAM Søk Meny Lukk

Concept Communication flytter inn i KA5

Concept Communiaction AS flytter i disse dager inn i det nyrenoverte bygget til Fram Eiendom, KA5! Et flott og «nytt» bygg med veldig spennende leietakere. 

Om Concept Communication:

Vi jobber med effektiv markedsføring og resultatorientert salg for mange av de største oppdragsgiverne i Norge og dette er noe vi er svært stolte av. Suksessen kommer av kompetente rådgivere, prosjektledere og et nettverk av dyktige selgere og promotører. Vi tror på innovasjon og nytenkning for å tilpasse oss nye trender i markedet. Dette er en av de viktigste årsakene til at Concept Communication i dag leverer svært gode salgsresultater og markedsføring med garantert effekt for våre kunder.

karenslyst alle
Karenslyst Allé

Nye Møllhausen Torg har åpnet

Nye Møllhausen Torg åpnet 19. september 2024, nyoppusset og med flere nye leietakere.

Senteret er nå åpent. Ny, stor og flott Rema 1000 butikk i tillegg til Mester Grønn, Apotek 1 og Musti. Velkommen.

KA5 – Karenslyst Allé 5 – et topp moderne kontorbygg

WAL AS har flyttet inn og Concept Communication og Danora flytter inn i løpet av høsten. Sterkt mediehus med en etasje ledig, som innredes sammen med ny leietaker.

Sommeren 2024 stod de 4400 kvadratmetrene fordelt på fem etasjer og med rundt 300 arbeidsplasser klart i ny drakt og med svært energieffektive og attraktive kontorlokaler.

 

Inngangsparti KA5
Det nye, flotte og moderne inngangspartiet til Karenslyst Allé 5

KA5 by night Entréen i KA5 WAL AS

 

«Når Karenslyst Allé 5 blir sertifisert som et Breeam In-Use Excellent-bygg er det en garanti for leietakere at Fram Eiendom prioriterer miljø og bærekraft.»

Uttalelsen kommer fra prosjektsjef i Fram Eiendom, Kim Zetlitz, som har hatt ansvaret for nye Karenslyst Allé 5.

Det var liten tvil om at vi måtte gjøre noe med KA5. Bygget var gammeldags, lekket betydelig med varme og var svært energikrevende. Vi bestemte oss tidlig for å satse maks på energieffektivisering og engasjerte selskapet Evotek som er eksperter på dette, forteller Zetlitz.

Han uttrykker tydelig stolthet over hvordan bygget er oppgradert til noe av det ypperste som finnes på Skøyen, og nevner spesielt fremtidsrettede løsninger som kortleser med berøringsfri mobilfunksjon og porttelefon med fjernåpning via telefon. I tillegg har bygget gjennomgående digital skilting med infoskjermer i fellesarealer og heis.

Det var interiørarkitekt Edle Kroll i KOR Interiørarkitekter som laget den spenstige visjonen for nye KA5: «Gjenskape 50-tallsbygget i moderne stil».

KA5 var jo opprinnelig et industribygg, og vi ønsket å gjenskape den stilen med strukturen slik den var. Kombinasjonen av en ren murfasade med store, New York-aktige industrivinduer gir denne spesielle looken. I tillegg har vi bygget et nytt, stort og moderne inngangsparti med perforert metall, tøff belysning og en stor glassdør. Bygget er selvfølgelig universelt utformet helt fra inngangspartiet i gaten og frem til man kommer inn i lokalene, forteller interiørarkitekt Kroll.

 

KA5 fasade

Nye Møllhausen Torg

Nye Møllhausen Torg åpner 19. september 2024, nyoppusset og med flere nye leietakere. Med en ny og stor Rema1000 butikk som største leietaker, samt flere andre butikker, blir dette det naturlige samlingspunktet for lokalmiljøet.

Nye Møllhausen Torg åpner 19. september 2024, nyoppusset og med flere nye leietakere. Med en ny og stor Rema 1000 butikk som største leietaker, samt Mester Grønn, Musti og Apotek 1, blir dette det naturlige samlingspunktet for lokalmiljøet.

Møllhausen Torg tilbyr parkeringsplasser med kamerakontroll og et hyggelig torg med flere butikker.


Coworkingkonsept til Jernstøperiet på Skøyen

4Service skal drifte den totalrenoverte trikkestallen i Karenslyst Allé 10 gjennom coworkingskonseptet Inc.

Når bygget er står ferdig totalrenovert om ett år, vil Fram Eiendom har totalt fire kontorbygg i den lille gaten. Sammen skal byggene fungere som et samlet fellesskap med servicetjenester som går på tvers av eiendommeen. 4Service skal drifte både Jernstøperiet i Karenslyst Allé 10, samt KA 2-4, 6 og 8 med ulike konsepter.

– For KA10 har vi valgt å satse sammen med 4Service på et rendyrket konsept innenfor coworking. Det vil si at det blir kontormuligheter helt ned til selskaper med to personer. Alle løsninger er svært fleksible, slik at leietakere enkelt kan utvide ved behov. I tillegg blir det flotte fellesarealer og servicetjenester som både vil være tilgjengelige for leietakerne i Jernstøperiet og for de som holder til i våre nærliggende eiendommer, sier Kennth Bye, adm. Direktør i Fram Eiendom.

4Service er i dag en av landets største leverandører av servicetjenester og har over 5.500 ansatte fordelt over hele landet. For 1 år siden lanserte selskapet konseptet Inc Works og tilbyr i dag coworkingsmuligheter på en rekke lokasjoner.

– Coworking har vært en naturlig utvikling av vårt tjenestetilbud i et marked som har endret seg mye de siste årene. Det handler om å legge forholdene best mulig til rette for selskaper som har ulike behov, men som alle forventer høy kvalitet på servicetjenestene de mottar. For oss og Inc. blir Karenslyst allé 10 et signaturbygg hvor vi sammen med Fram Eiendom skal sette en ny standard innenfor kontorfellesskap, sier Marius Pedersen, CMO i 4Service.

Fram Eiendom og 4Service begynte samtalene om det gamle Jernstøperiet allerede for noen år siden. Formålet var å sammen tenke nytt rundt sammensettingen av muligheter som tilbys leietakermarkedet. Dialogen har munnet ut i et utvidet samarbeid.

– For oss som leverandør av alle facility service-tjenester er dette en merkedag og samtidig en stor forpliktelse for begge parter. Som en sentral del av samarbeidet skal vi sammen utvikle tjenespekteret videre i årene som kommer. Ambisjonene er store og det er også forventningene, sier Tor Rønhovde, CEO i 4Service, og fortsetter:

– Hvordan kontormarkedet vil se ut om ti år er det ingen som vet med sikkerhet. Men det vi kan være sikre på er at kravene til kvalitet og tilretteleggelse bare vil fortsette å øke. Den utviklingen skal vi være en aktiv pådriver i, noe som skal komme alle Fram Eiendoms leietakere til gode, avslutter Rønhovde.

Fram Eiendom har utviklet Skøyen gjennom flere tiår og gleder seg til det nye nabolaget i Karenslyst Allé tar form.

– Gjennom hele det forrige århundret har Skøyen vært gjennom store endringer. Området har gått fra å være et slitent industriområde, til å bli et samlingspunkt med et pulserende kontorliv. Mye er bygget nytt, men heldigvis er det også enkelte eiendommer som har blitt godt bevart. Jernstøperiet er ett av dem, og om ganske nøyaktig ett år vil de første leietakerne flytte inn etter den omfattende renoveringen hvor bærekraftige løsninger skal spille en sentral rolle, sier Bye.

De pittoreske fasadene fra 1920-tallet er restaurert og beholdt i original form. Gulv, tak og etasjeskiller, samt all innredning og teknisk utrustning er nytt og holder høy standard. Totalt rommer bygget 2873 kvadratmeter med tilgjengelige arealer. I umiddelbar nærhet finner man trafikknutepunktet Skøyen stasjon, med flytog og vestkantens aller beste buss-, trikk- og togforbindelser.

 

-Skrevet av Dag-Jørgen Saltnes, NE.no.

En levende møteplass for BW Group

Da ett av verdens største shipping- og offshorekonsern skulle samlokalisere tre av selskapene, fikk de en FRAM-løsning som også har skapt sosiale arenaer, styrking av merkevaren og økt synlighet.

–  I 2021 måtte leiekontrakten for BW LNG og BW LPG på Lysaker enten fornyes eller vi kunne velge å flytte på oss. Vi gjorde noen sonderinger og fant ut at BW Offshore var i en liknende situasjon på Skøyen. Dette er tre selskaper som i det daglige driver noe ulik business – samtidig er vi del av samme konsern, BW Group. Så spørsmålet var om en samlokalisering med BWO både kunne bidra til å smelte sammen like kulturer og gi synergieffekter. Mange kjente ikke hverandre, så her var det gode muligheter for økt samarbeid, forteller Katja Heggedal, Head of HR i BW LNG i Oslo.

 

For selskapene var det viktig at det var god plass til alle, at lokasjonen tilfredsstilte nærhet til kollektivknutepunkt, at det var funksjonelt, moderne – og aller helst hadde litt wow-faktor i tillegg til mye naturlig lys – for lys handler også om trivsel!

–  Dette var jo midt i koronatiden og mange jobbet hjemmefra. Det var derfor en klar ambisjon om å velge nye lokaler som hadde så mye å by på at våre ansatte ville velge å komme tilbake på jobb. Sammen med en ansattgruppe så vi på lokaler på Lysaker, et prosjekt ved CC Vest, flere bygg på Skøyen og ved Drammensveien. Valget falt til slutt på Karenslyst Allé 6, som da var i gang med totalrehabilitering.

 

Fra vanlig kontor til BW Powerhouse

Det var tidlig et uttalt mål at bygget og servicetilbudet skulle bidra til at det alltid var ekstra hyggelig å komme på jobb, og at både ansatte og besøkende skulle føle seg sett og ivaretatt.

 

–  Alle behov for de tre selskapene er i dag dekket fullt ut. Vi har topp fellesarealer som benyttes flittig av ansatte – dette utnytter vi til verdifull kompetansedeling selskapene imellom for å møte fremtidige forretningsmuligheter. Det er veldig innbydende å komme ned i lobbyen for et uformelt møte eller sosialt samvær etter jobb. Følelsen av å være i en eksklusiv hotellobby er reell med super barista som serverer gratis kaffe til alle, matservering, peis, vinservering innimellom, lekre møbler, musikk og dempet belysning. Her blir vi bedre kjent med kollegaer og samarbeidspartnere. Gårdeier har serviceavtale med 4 Service – og de fortjener ros. God service og god dialog hele veien, forteller Kjersti Arntsen, Senior manager Human Capital i BW Offshore.

Gårdeier for KA6 er Fram Eiendom, som hele veien har hatt en klar visjon for bygget. Den helt spesielle lobbyen skal oppleves som et levende byrom og det absolutte hjertet i bygget.

 

–  Vi har tatt utgangspunkt i en flyplass-lounge, som forandrer tilbud og innhold basert på hvilken tid på døgnet det er. Her er det et 24/7-tilbud som gir fleksibilitet og trivsel på arbeidsplassen. Ansatte og besøkende skal kunne finne et tilbud uansett når de kommer innom bygget. Servicetilbud og tjenester skal referere seg til et hotell med ulike soner. Vi tilbyr lounge, dropdown arbeidsplasser, takterrasse, møterom, stillerom, uformelle møter, musikk, kaffebar, frokost, lunsj og overtidsmat, selvbetjent matserver

ing, skjenkebevilling og betjening fra hotell, forteller sjefen i Fram Eiendom, Kenneth Bye.

 

Han mener at et tett samarbeid med leietaker har gitt ønskede resultater. Det er fullt av liv i kontorbygget store deler av døgnet, og en attraktiv frokostbuffet og personalrestaurant frister til å komme på jobb.

 

–  Jeg opplever at de tre BW-selskapene virkelig er i ferd med å smelte godt sammen og at trivselen er høy. Både kontorene, møterommene og lobbyen holder høy standard og oppleves som skreddersydde for leietakerne. En god del av de ansatte pendler miljøvennlig på sykkel til og fra jobb og har trygg sykkelparkering inne med tilknytning til sykkelvask/reparasjon og garderobe/dusj. For de som vil trene på andre måter er det EVO i nabobygget. Og det er selvsagt ekstra hyggelig å registrere at KA6 nå kalles BW Powerhouse, sier Bye.

 

Plug & play flytteprosess

Innflyttingen skjedde i oktober 2022 uten at dette gikk ut over arbeid eller fremdrift i de mange prosjektene selskapene driver. De ca. 250 ansatte jobbet hjemmefra i to dager mens de nye lokalene ble møblert og nytt IT-system installert.

 

–  Da de ansatte kom på jobb den tredje dagen fungerte alt smertefritt, det lå en innflyttingsgave til samtlige på hver pult og det hele ble kronet med først en skikkelig innflyttingsfest for de ansatte og deretter en ny fest for samarbeidspartnere og kunder. Siden har vi fortsatt med mange aktiviteter for å styrke de menneskelige sidene. Blant annet deltok vi i årets Holmenkollstafett med flere lag – slikt blir det godt samhold av, sier Katja Heggedal.

Hun forteller at lokalene er tilrettelagt for de ulike selskapenes behov og at gode fellesområder fungerer som flittig brukte møteplasser. Alt er lagt til rette for effektiv jobbing og enkelt samarbeid, og når noe ikke

fungerer er det lett å få hjelp fra vaktmester. Og kanskje det viktigste; besøkene og ansatte skal føle at dette er et godt sted å være når de entrer bygget og ikke først når de kommer til sine kontorlokaler.

 

Hver og en ønskes velkommen med et hyggelig smil, gjestfrihet og gjerne en kaffekopp. Med så høy kvalitet på interiør, fasiliteter, ansatte og tjenester skal alle som har besøkt bygget sitte igjen med en god følelse og ønske om å komme tilbake.

 

–  Afterwork og andre aktiviteter arrangeres i samarbeid med Fram Eiendom og FM-leverandør 4 Service. Dette gjøres for å lage et miljø omkring arbeidsplassen der man skaper interaksjon innad og mellom bedrifter på området. Videre vil også kontoret og bygget være med på å skape relasjoner og trivsel for den enkelte medarbeider. Dette er spesielt viktig etter covid, der mange vil nyte godt av mer interaksjon og sosiale aktiviteter tilknyttet sin jobbhverdag, avslutter Heggedal.

60% reduksjon av energiforbruket

–Når Karenslyst Allé 5 blir sertifisert som et Breeam In-Use Excellent-bygg er det en garanti for leietakere at Fram Eiendom prioriterer miljø og bærekraft.

Uttalelsen kommer fra prosjektsjef i Fram Eiendom, Kim Zetlitz, som har ansvaret for nye Karenslyst Allé 5. Bygget har tidligere huset leietakere som Tetrapak, FunCom og Nordic Semiconductor. Nå er totalforandringen i gang. Det gamle betongbygget fra 1950-tallet var opprinnelig et industribygg den gangen NEBB (Norsk Elektrisk & Brown Boveri) dominerte på den attraktive Skøyen-tomten. Til sommeren skal de 4400 kvadratmetrene fordelt på fem etasjer og med rundt 300 arbeidsplasser fremstå i ny drakt, som svært energieffektive og attraktive kontorlokaler.

 

–Det var liten tvil om at vi måtte gjøre noe med KA5. Bygget var gammeldags, lekket betydelig med varme og var svært energikrevende. Vi bestemte oss tidlig for å satse maks på energieffektivisering og engasjerte selskapet Evotek som er eksperter på dette, forteller Zetlitz.

 

Han uttrykker tydelig stolthet over hvordan bygget oppgraderes til noe av det ypperste som finnes på Skøyen, og nevner spesielt fremtidsrettede løsninger som kortleser med berøringsfri mobilfunksjon og porttelefon med fjernåpning via telefon. I tillegg får bygget gjennomgående digital skilting med infoskjermer i fellesarealer og heis.

 

Sol ute, sol inne

EUs taksonomikriterier gjør at mange leietakere nå stiller med en egen bærekraftstrategi når de skal leie lokaler. Etter fjorårets strømsjokk, vil leietakerne sikre seg ved å minimere energikostnadene.

 

–Taksonomikriteriene for rehabilitering av bygg innebærer en energieffektivisering på 30 %. Med summen av de planlagte tiltakene i KA5 ligger vi an til å oppnå det dobbelte – 60 % og energikarakter A. Det er spesielt kombinasjonen av solceller på tak og frontfasade, overgang fra elektrisk oppvarming til varmepumpe, nytt ventilasjonsaggragat og ekstra isolering som bidrar til å gi den store energigevinsten, sier seniorrådgiver Pål Nundal i Evotek.

 

Evotek har blant annet tegnet varme- og kjølesystemet i samarbeid med de tekniske leverandørene, regnet på kost/nytte ved energitiltak og gitt råd om energi og støtteordninger.

 

–Fasadesolcellene sikrer at det også produseres strøm i vintermånedene når energiprisene er høye, og infoskjermene for leietakerne skal vise hvor mye energi solcellene produserer hele tiden.  Alt blir digitalisert.

 

Kollegaen, Camilla Scharp Gulbrandsen, bidrar for å sikre en Breeam In-Use Excellent-sertifisering.

–Miljøkategorien Helse og velvære vektes nest høyest i Breeam In-Use. Bygget sikres nå nye klimasoner, med flere regulatorer per sone. Dermed blir det lett å tilfredsstille byggets brukere med tanke på luftgjennomstrømming, behagelig temperatur og riktig arbeidslys, forteller hun.

 

Tilbake til røttene

Det var interiørarkitekt Edle Kroll i KOR Interiørarkitekter som laget den spenstige visjonen for nye KA5: «Gjenskape 50-tallsbygget i moderne stil».

 

–KA5 var jo opprinnelig et industribygg, og vi ønsket å gjenskape den stilen med strukturen slik den var. Kombinasjonen av en ren murfasade med store, New York-aktige industrivinduer gir denne spesielle looken. I tillegg bygger vi et nytt, stort og moderne inngangsparti med perforert metall, tøff belysning og en stor glassdør. Bygget blir selvfølgelig universelt utformet helt fra inngangspartiet i gaten og frem til man kommer inn i lokalene, forteller interiørarkitekt Kroll.

 

For potensielle leietakere får KA5 en helt unik eksponeringsflate på det som blir selve portalen inn til Skøyen fra Bygdøy-siden, og lokalene i alle etasjer vil kunne tilpasses og skreddersys for leietakerne og deres behov.

Forlate hjemmekontor

Innvendig byr Fram Eiendom på store høyder og vindusflater, og lekre, åpne landskap med intime, sosiale soner som skal ønske brukerne tilbake fra hjemmekontor. Dette er effekter som stemmer godt overens med erfaringene til rekrutteringsrådgiver Mari Wikshåland i Azets People Management.

 

–Unge er opptatt av et attraktivt arbeidsmiljø med gode sosiale soner, at ledelsen er til stede som gode rollemodeller og – ikke minst; tidseffektive transportmidler med umiddelbar nærhet til kontoret. Her scorer jo KA5 høyt på alt, avslutter hun.

Fram Eiendom tildeles strømstøtte

I høstens annonserte strømstøtteordning for bedrifter har Fram Eiendom lagt ned en betraktelig mengde arbeid for å kartlegge og søke om støtte for de eiendommer som var innenfor myndighetens krav. 

Fram Eiendom kan med glede informere om at det nå er innvilget strømstøtte for en rekke eiendommer som vil redusere de respektive eiendommenes felles energikostnader.

«I en tid med et svært utfordrende energimarked, er vi fokuserte både på å få tildelt støtten leietakerne har krav på, men også å dra nytte av og investere i nye miljøeffektive tiltak. På mange av byggene høster vi nå godene av tidligere investeringer, samtidig som vi har en pipeline med ytterligere tiltak og investeringer i energi-, og miljøtiltak i porteføljen.» Uttaler Marius Nielsen, Teknisk Sjef i Fram Eiendom.

Etter renoveringen av Karenslyst Allé 6 ble Fram Eiendom nylig tildelt støtte fra Enova for «Beste tilgjengelige teknologi», etter oppgradering av hele den tekniske infrastrukturen og styringssystemer i bygget.

Det er fremdeles langt høyere energikostnader enn hva vi historisk har sett i Norge og vi vil videre oppfordre alle leietakere til å gå over egne rutiner og energibruk for å bidra til å få ned forbruket. Informasjon og rådgivning eksisterer nå både i de fleste bransjeorganisasjoner og via blant annet Enova: https://www.enova.no/bedrift/

 

Craft Brand Store åpner på Hoff

Bransjens heteste sportsmerke kommer til Hoff og Skøyen!

Med nye partneravtaler med både langrennslandslaget, skiskytterlandslaget og kombinertlandslaget kan vi trygt si at Craft er i vinden og antakelig leverer de beste kolleksjonene noensinne. Derfor er det svært gledelig å kunngjøre at Craft akkurat har åpnet ny Brand Store i Hovfaret 12 på Hoff.

Der finner dere en fullsortiments butikk med både treningstøy og sko til alle anledninger og brukere, for å kunne tilby de riktige skoene til akkurat deg vil du også få mulighet til å teste ut skoene på deres egen tredemølle i lokalet.

Åpningstider Craft Brandstore:
Torsdag 11 -18
Fredag 11 – 18
Lørdag 10 – 15

Adresse: Hovfaret 12, Oslo

Bilder fra: https://www.facebook.com/CraftSportswearNOR

Kid Interiør åpner på Skøyen

Endelig åpnet Kid interiør på Skøyen til stor fornøyelse for kunder og naboer!

Som et ledd i å styrke Karenslyst Allé som en komplett handelsdestinasjon er det med glede at vi ønsker Kid Interiør velkommen til gaten med sin flotte butikk i Karenslyst Allé 50.

Med et bredt sortiment innenfor en rekke kategorier vil Kid bringe med seg mye positivt til Skøyen og områdets handlende. Vi ønsker butikksjef Aletta Nathalie og hele teamet hennes lykke til med oppstarten.

 

Butikkens åpningstider er:

Mandag til fredag:                  09-19

Lørdag:                                      10-17

 

Oslos beste 2021

Maschmanns Matmarked og Moniker er nominert i hver sin kategori i Aftenpostens kåring av det beste Oslo har å by på. Begge aktørene er gode eksempler på at kvalitet og nyskaping spiller en viktig rolle i dagens handels-, og serveringsmarked.

«Handel-, og serveringsbransjen er igjennom en transformasjon som krever stadig mer av aktørene som skal lykkes. Det er derfor veldig hyggelig at to så tydelige konsepter som har turt å satse i segmenter og markeder som er ansett som tøffe, både får oppmerksomheten de fortjener men ikke minst lykkes i å drive god butikk. Dette er suksesshistorier i vår leietakerportefølje som viser hvor viktig det er for dagens vinnerkonsepter å skape Fans og ikke bare kunder.» – Christopher Aasebø, retailansvarlig i Fram Eiendom

Gratulerer til begge med anerkjennelsen og takk til Aftenposten som setter mange av Oslos perler på kartet.

https://www.aftenposten.no/oslosbeste

Moniker Sport åpner på Skøyen

Etter suksessen på Valkyrien, utvider nå Moniker Sport og etablerer seg på Skøyen.

Fram er meget fornøyde med at Moniker Sport har valgt Skøyen som satsingsområde og ser på etableringen som et positivt tilskudd til handelen i Karenslyst Allé.

Igjen har Snøhetta stått bak designet av butikken, som måler ca 350m2 i Karenslyst Allé 51. Butikken skal ha fokus på løping, ski, fritid, tennis og yoga, og gründer Anett Jalland tror folk ønsker å skille seg ut på løpeturen eller i skibakken: «Dette er en videreutvikling av Moniker Sport-konseptet hvor vi skal overraske og ha ting man ikke finner andre steder. Man skal kunne gå på oppdagelsesferd i butikkene våre, sier Anett Ringstad Jalland

Christopher Aasebø i Fram er også henrykt over etableringen:

«Det er viktig for oss å fortsette arbeidet med den flotte handlegaten i Karenslyst Allé og tilpasse tilbudet etter våre kunders ønsker. Vi har en flott sportsbutikk i Anton Sport her fra før, og nå vil Moniker Sport gjøre Skøyen til en enda sterkere destinasjon for sport og fritid. Vi synes butikken har blitt utrolig flott og er trygge på at både lokalbefolkning og tilreisende vil sette pris på tilskuddet.»

Vi ønsker Moniker Sport velkommen til Skøyen og som leietaker hos Fram.

 

Fram Eiendom utvider porteføljen i Kvadraturen

Fram Eiendom og UNION utvider porteføljen i Kvadraturen med oppkjøpet av Tollbugata 25

Tollbugata 25 i Oslo sentrum er kjøpt off-market i et syndikat tilrettelagt av
Oslo Finans. Transaksjonen er gjennomført som en «club deal» der UNION Real Estate Fund III og FRAM Eiendom har majoriteten i prosjektet.

Eiendommen ligger attraktivt til i Kvadraturen og har et areal på 5000 kvm og tomteareal på 600 kvm. First Hotell Millenium er leietaker i bygget.

– Vi har gjort ting i Kvadraturen i flere år. Vi liker området og har sett at det man har snakket om i mange år nå begynner å manifestere seg. Leieprisene har steget og det har kommet mange spennende leietakere inn i området, sier Magnus Tvenge i Fram Eiendom.

Oslo Finans har fått bistand fra Advokatfirmaet SANDS som juridisk rådgiver. Selger har vært representert av Heilo Eiendom og Advokatfirmaet Ro Sommernes som juridisk rådgiver.

For mer informasjon om transaksjonen, kontakt Managing director i UNION Eiendomskapital, Johan Hamre.

Fram overtar eiendom i Arendal

Fram Eiendom AS er stolte over å kunne overta en praktfull eiendom med slående utsikt over vakre Arendal. Nå er Statsforvalteren i Agder på plass i nye lokaler og vi takker ARENDAL EIENDOM KF for vel gjennomført transaksjon.

Arendal Eiendom KF og Veidekke Norge har stått bak oppførelsen av et imponerende passiv hus i Fløiveien. I tillegg er det bygget en glassheis som tar besøkende fra byen, denne håper vi mange vil bruke  til sommeren for å ta inn den flotte utsikten fra utkikkspunktet.

 

 

 

 

 

Sjølyst Møtesenter – Skøyens nye møteplass

Fram har nå etablert nytt møtesenter i Sjølystparken/Drammensveien 165 på Skøyen.

Trenger dere en trygg og profesjonell arena for å avholde dine møter har nå Sjølyst møtesenter åpnet i Drammensveien 165 rett ved Skøyen stasjon. Her er den nyeste teknologien som gjør at du kan avholde digitale møter med god interaksjon mellom de ulike deltakerne, da med blant annet digitale whiteboards, 75″ touch skjerm, trådløs tilkobling, og videokonferansesystem med intelligente kameraer.

 

 

For ytterligere informasjon og booking gå inn på www.sjølystmøtesenter.no eller kontakt de direkte på tlf. 920 59 610.

Fram har utviklet seks eiendommer på Valkyrie plass

Kultur, handel, servering og opplevelser fyller de sjarmerende, historiske murgårdene og skaper liv, attraksjoner og trivsel for nærmiljøet.

Totalt består prosjektet av 6.500 kvm med handelsarealer, som styrker attraktiviteten til Bogstadveien/Majorstua som veletablert handelsområde.

55 leiligheter sentreres rundt et nytt parkmessig opparbeidet uteareal. Leilighetene er innredet med funksjonell kvalitet, slik at moderne design og historiske detaljer sammen bidrar til varme og eksklusive leiligheter.

Fram Eiendom er glade for at prosjektet er blitt et eksempel på hvordan bevaring og modernisering ikke går på bekostning av hverandre, men snarere bidrar til å løfte et helt område.

 

 

Valkyriegaten 1-3 består av to flotte gårder fra 1902 og 1920

Eiendommen ligger svært sentralt midt på Valkyrie plass på Majorstua. Leietakere er blant annet Ark bokhandel, Ur & Optikk, Valkyrien sko og Kaffebrenneriet.

Det er bygget ca 4.500 m2 forretningsarealer og ca 65 leiligheter. Butikk- og bevertningsarealene er lokalisert i 1. etasje og i to underetasjer. Valkyriegaten 1-3 er bevart og restaurert, mens bakenforliggende eiendommer i Ole Vigsgate 22 er revet og erstattet med nybebyggelse tilpasset strøkets kvartalsstruktur. Flott, parkmessig opparbeidet utomhusareal er plassert på lokk over en gjennomgående 1. etasje.

Se mer på Valkyrien.no og følg oss på Instagram @valkyrienoslo.

Fram vil oppføre nytt kontorbygg på Skøyen

Den eksisterende bygningsmassen i Drammensveien 126 skal rives, og erstattes av et moderne kontorbygg.

På vegne av Torstein Tvenge-selskapet Thune Eureka AS har Arcasa Arkitekter søkt om rammetillatelse for Drammensveien 126 på Skøyen i Oslo. Søknaden gjelder oppføring av næringsbygg på totalt ni etasjer pluss kjeller. Tiltaket erstatter et eksisterende næringsbygg på tre og ni etasjer.

Eiendommen var tidligere del av Thunes Mekaniske Verksted, og ligger plassert mellom verneverdig industribebyggelse og Drammensveien. Bygningen ligger direkte inntil en karakteristisk portnerbolig som markerer inngangen til industriområdet bak.

– Den eksisterende bygningsmassen i Drammensveien 126 tilfredsstiller ikke dagens krav og forventninger til arbeidsmiljø og miljøriktige løsninger. Reguleringsplan, vedtatt 19. juni 2019, forutsetter rivning av eksisterende bebyggelse til fordel for et moderne kontorbygg som tilfredsstiller dagens tekniske krav og bruk, skriver Arcasa Arkitekter i henvendelsen til Plan- og bygningsetaten.

FLEKSIBELT: Den overordnede målsetningen for prosjekt har vært å etablere et fleksibelt kontorbygg med en tydelig identitet. Ill: Arcasa Arkitekter

 

Tiltaket forholder seg til regulert utnyttelse av eiendommen der maksimal BRA er satt til 9.450 kvadratmeter.

– Den overordnede målsetningen for prosjektet har vært å etablere et fleksibelt kontorbygg med en tydelig identitet i forhold til den omkringliggende bebyggelsen og gateløpet i Drammensveien. Bygget har flere kvaliteter: Fleksibilitet i arealbruk for ulike leietakere, attraktive felles- og kontorarealer og gode dagslysforhold. Det tilpasser seg den gamle industribebyggelsen samtidig som det fremstår som nytt og spennende. Det er tilbaketrukkent, gir plass til utvidete byrom for myke trafikanter, eldre trær og ny vegetasjon, samtidig som det viser seg frem med moderne bruk av velkjente materialer.

Det arkitektoniske konseptet er et vertikalt punkthus på ni etasjer og en horisontal lamell i fem etasjer som knyttes sammen av et tilbaketrukket glassvolum. Dette volumet strekker seg opp i splitten mellom de to hovedvolumene, og over lamellen med et
tilbaketrukket fasadeliv i to etasjer. Lamellen har, i henhold til reguleringen, totalt syv etasjer. Hovedinngangen til kontorbygget er plassert i splitten mellom høyblokk og lamell.

 

Les artikkelen i sin helhet her.

Fram og Bonum slår sammen 8.500 kvadratmeter

Fram og Bonum inngår samarbeid om kvartalsutvikling på Økern.

Bonum overtok før sommeren Økernveien 148 og 150 i Oslo med ambisjoner om å gjennomføre en regulering for å realisere et større boligprosjekt.

– Vi jobber systematisk og langsiktig med å skaffe posisjoner og kjøpe eiendommer med interessant utviklingspotensial. Det er alltid hyggelig når arbeidet kaster av seg gode prosjekter, og ekstra gøy når vi i tillegg får regulere nabotomten sammen med Fram, uttaler Bonums akkvisisjonssjef og partner Anders Bakken Eriksen i en pressemelding.

Fram Realinvest har eid naboeiendommen Økern Torgvei 1 siden 1994, og Fram og Bonum kom i august til enighet om felles utvikling av disse eiendommene. Selskapene ser for seg et leilighetsprosjekt, fellesarealer og uteområder med noe innslag av forretning og næring. Samlet areal på tomtene er i overkant av 8.500 kvadratmeter, og med forventet høy utnyttelse blir det et prosjekt av en betydelig størrelse.

– Vi skal regulere eiendommene i fellesskap, og gjennom et felles utviklingsselskap realisere prosjektet. Felles regulering av kvartalet gir en smidigere prosess, samt at vi henter synergier i eiendommene og skaper et helhetlig prosjekt uavhengig av tomtegrensene, påpeker han.

 

 

Utviklingen av Økern er en naturlig forlengelse av Løren som er et godt etablert boligområde. Samtidig etableres mange nye arbeidsplasser i området gjennom større utviklingsprosjekter på og rundt Økern.

Bakken Eriksen har stor tro på Økern som en fremtidig levende bydel.

– Som knutepunkt har området nærhet til resten av byen og rask kommunikasjon til andre regioner. Eiendommene vi skal regulere er tett på det nye senteret og kollektivknutepunktet på den ene siden, og grøntbeltet som kan følges til Hovinparken som etableres mot vest på den andre. Bonum regulerer også et større prosjekt på sørsiden av t-banen, så bydelen er definitivt et viktig satsningsområde fremover, sier Bakken Eriksen.

– Vi har med stor interesse fulgt med på transformasjonen på Økern de siste årene. Området domineres i dag av lager og industri, men med ny infrastruktur på plass, ønsker vi nå å legge til rette for gode bomiljøer, sier Marianne Tvenge i Fram Eiendom.

Bonum og Fram går i gang med reguleringsarbeidet omgående, og tar sikte på oppstartsmøte hos Plan- og bygningsetaten i høst.

 

Les artikkelen i sin helhet her